تعداد بازدید: 2317

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 6 خرداد 1389-0:0

آقاي نماينده تقديم مي کند!

...در دور جدید عزل و نصب های استان ، اعمال نفوذهایی از سوی برخی نمایندگان دیده می شود که شاید به مصلحت مردم نباشد و حتی شنیده می شود که مقام ارشد استان نیز تحت نفوذ برخی نمایندگان قرار گرفته است.(يادداشتي از کلثوم فلاحي،روزنامه نگار-ساري)


نمایندگان مجلس را وکلای مردم برای اعاده ی حق ملت دانسته اند که قانونگذاری و نظارت از این جمله حقوق هستند.

 اما این سوال به نظر می رسد که آیا نمایندگان در قانونگذاری همواره به جانب موکلان خود رای داده اند یا به نفع منافع خود؟

 وظیفه دیگر نمایندگان ، نظارت بر امور حوزه انتخابیه شان است اما به واضح می توان دید که در چند سال اخیر وکلای ملت به جای نظارت در کارها به دخالت در عزل و نصب ها پرداخته و از رسیدگی به سایر مسائل بازمانده اند که اين قضيه باعث ناخشنودی موکلان آنها شده است.

همچنین اعمال نفوذ برخی نمایندگان در انتصاب ها ، موجب دلخوری در میان گروه های سیاسی نیز شده است و روشن است که نمایندگان اقلیت ، کمتر در این انتخاب ها نقش داشته و این نمایندگان اکثریت هستند که با توجه به فضای موجود و برخورداری از جو حاکم و همسو به چیدن مهره می پردازند.

در این میان بیچاره مردمی که بر اثر شعارها و وعده ها جذب کاندیدایی شده و او را انتخاب کرده اند ، چراکه از نمایندگان انتظار دارند مشکلات اشتغال ، وضعیت معیشت ، ازدواج و ... را تسهیل بخشند، اما نماینده که شعارهای روزهای انتخابات را به فراموشی سپرده و سرگرم عزل و نصب ها شده ، در برخورد با افرادی که مطالباتی از آنها دارند به صراحت می گوید :« عده ای فکر می کنند نماینده باید برای مردم شغل تولید کند در صورتی که نماینده وظیفه قانونگذاری دارد».

 هرچند که قانونگذاری وظیفه ای خطیر برای نمایندگان مردم در مجلس است اما در شعارهای انتخاباتی جز وعده هایی که به اقتصاد و رفاه مردم منتهی شود،حرف دیگری شنیده نمی شود.

 چگونه است که کاندیدا قبل از انتخاب شدن تامین مسکن ، اشتغال ، امنیت ، رفاه ، آسایش و ... را وظیفه خود می داند اما به محض عبور از پل مراد ، خود را قانونگذار می داند و بس؟!

 در انتصاب های چندماه اخیر استان ، به شدت جای پای برخی نمایندگان دیده می شود که به واسطه نزدیکی به دولت از قدرت نصب و نيز عزل برخوردارند و حتی انتخابی که توسط وزیر نیز صورت گرفته باشد ، توسط این افراد مورد قبول واقع نمی شود و در آخر همان می شود که نماینده اقتدارطلب می خواهد.

 اگرچه باید از داشتن نمایندگان قدرتمند خرسند باشیم که انتخاب مورد نظر آنها بر انتخاب وزیر می چربد،از این راه به همان رابطه مندی بوروکراسی می رسیم که بارها توسط دولتمردان نقض شده و ضابطه مندی را مقدم بر آن دانسته اند.

در دور جدید عزل و نصب های استان ، اعمال نفوذهایی از سوی برخی نمایندگان دیده می شود که اين پست ها و سمت هاي تقديمي برخي نماينده ها به اطرافيان شان،شاید به مصلحت مردم و کشور نباشد و حتی شنیده می شود که مقام ارشد استان نیز تحت نفوذ برخی نمایندگان قرار گرفته است.

 نمایندگان مجلس ، وکلای ملت هستند و باید به سوگندی که یاد کرده اند وفادار بمانند. 

ايميل نويسنده: (falahi.dargahlo@gmail.com)


  • يکشنبه 9 خرداد 1389-0:0

    ديگرنماينده بابل هم دست كمي از او ندارد ودر دوره هاي قبل كه تيغش مي بريد بدتر از او بود حالا اين دوره تيغش نمي برد

    • شنبه 8 خرداد 1389-0:0

      سلام
      امید است مدیریت ها بر اساس توانمندی و شایستگی ها باشد......

      • شنبه 8 خرداد 1389-0:0

        شماانتظارداریدکه نمایندگان مجلس چکارکنندبنشینندونظاره کنندکه تمام ثروت ومنافع شان توسط عده ای به حدر رودنخیر آنهاخوب می دانندکه چگونه نقش اساسی خودراایفاکننددخالت درعرصه سیاسی واقتصادی ازمنظراین آقایان طبیعی است بدلیل اینکه آنهاهم پول دارندوهم قدرت سیاسی و...

        • شنبه 8 خرداد 1389-0:0

          به نماينده محترم بابل كه تمام هم و غم او عزل و نصب مديران است و هر روز استاندار و معاونان وزير را براي باز ديد از منطقه خود مي برد چه كسي بايد تذكر دهد كه اقا شما نماينده همه مردم بابل هستيد نه نماينده مردم بخش بندپي و هروز دنبال نصب مديران بندپي ايي در شهرستان وهستيد خدا به داد مردم بابل برسد

          • جمعه 7 خرداد 1389-0:0

            من عادت به کامنت گذاشتن ندارم اما از این مقاله لذت بردم.به نویسنده بابت فکر نويش تبریک مي گويم.آفرين به زن هاي فعال وخوش ذوق مازندرانی.یکی باید این حرفها رو می زد.

            • جمعه 7 خرداد 1389-0:0

              موفق باسید.

              • پنجشنبه 6 خرداد 1389-0:0

                فلاحي جان،ناز قلمت!تو کانديدا شو ما زن ها بهت راي مي ديم.تفکرت کاملا"درسته.دانشجو از قائمشهر

                • پنجشنبه 6 خرداد 1389-0:0

                  نماينده ها براي راي جمع کردن دست به هرکاري مي زنند.اما در نهايت اين عزل ونصبها به ضررشان تمام مي شود چون اين ها اعضاي ستاد شان را مي کنند مسئول فلان جا که معمولا"توزرد از آب درمي آيند.

                  • پنجشنبه 6 خرداد 1389-0:0

                    يادداشت خوبي بود.از نويسنده شجاع آن تشکر مي کنم.خسته نباشيد به مدير سايت و اين خبرنگار تيزبين.

                    • پنجشنبه 6 خرداد 1389-0:0

                      آفرين به حاج خانم که کالبدشکافي خوبی داشتند.این حرف دل همه آگاهان است.نماينده اي را می شناسم و می شناسیم که تا بخشدار و دهیار را نصب می کند.این ها کار دیگه ای تو مملکت ندارند!!


                      ©2013 APG.ir