تعداد بازدید: 3106

توصیه به دیگران 8

سه شنبه 1 آذر 1390-9:53

شب شعر و شام!

مدیر سایت مازندنومه هدف از برگزاری این جشن را يک شب نشینی معمولي و دوستانه عنوان کرد. وي گفت: وزیر اقتصاد با ما هماهنگ نکرد و به ساري آمد!رستمعلي گفت:شعري همراهم ندارم و الان خانمم با اس ام اس شعري برايم ارسال کرد که براي تان مي خوانم!(گزارشي از مراسم جشن تولد ده سالگي مازندنومه-تالار افرا،30 آبان)


مازندنومه-کلثوم فلاحي:در آستانه دهمین سالگشت تاسیس مازندنومه ، بنا داشتیم جشنی بزرگ برگزار کنیم با حضور همه دوستان مان و تعدادي از مسئولان استان و کشور. لیست بلند بالایی هم تهیه کردیم اما صحبت از سفر دولت شد و برنامه تحت الشعاع قرار گرفت.

 نمی توانستیم برنامه ریزی کنیم چراکه نمی دانستیم سفر در چه زمانی اتفاق خواهد افتاد، همین پنج شنبه گذشته بود که متوجه شدیم فعلا رئیس جمهوری هوس مسافرت ندارد.

 زمان نداشتیم و آن برنامه گسترده را هم نمی شد در زمان کوتاه اجرایی کنیم،جمع را کوچکتر کردیم تا اصل موضوع برقرار باشد.

 دوستان کمتری را دعوت کردیم و از بقیه عذرخواستیم. قرار ما با حدود 50 نفر از دوستان مان ساعت 19 دوشنبه در تالار افرا شد.

قبل از ساعت موعود در محل حاضر شدیم تا پذیرای قدم های دوستان و همکاران مان باشیم. خانم حبیب پور و آقای غلامی نخستین کسانی بودند که به جشن مان آمدند و بعد بقيه همکاران مان:حسين پور،کردان،نوراني،مهدوي،عزيزکمالي و... نفر آخر هم مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی بود.

 ابراهیمی تقصیری نداشت که به عنوان نفر آخر در جمع ما حاضر شد،چرا که جلسه شورای اداری استان با حضور وزیر عذرخواه از مردم به خاطر اختلاس اخیر-حسيني- برگزار شده بود.

 مدیر سایت مازندنومه هدف از برگزاری این جشن را يک شب نشینی معمولي و دوستانه عنوان کرد. علی صادقی گفت: وزیر با ما هماهنگ نکرد و به ساري آمد ؛ دوستان مان هم همراه وزیر هستند!

وی افزود: اگر مسئولان نیامدند هم مهم نیست،خودمان بلديم شام بخوريم و از خودمان پذيرايي کنيم.

 صادقی ادامه داد: می خواهم آماری از عملکرد ده ساله سایت ارائه کنم ،اما آماری که می دهم دقیق است و مثل آمار آقایان نیست!

او گفت:به بهانه دهمين سالگرد تاسيس مازندنومه و هفته بسيج وبلاگ "هشت فصل عاشقي" را که به ادبيات پايداري در گستره مازندران مي پردازد راه اندازي کرديم که در نشاني http://8.mazandnume.com قابل مشاهده است.

 در ادامه برنامه فرهاد قلی نژاد از شاگردان استاد شجریان ، آوازي را در دستگاه ابوعطا با همراهي ني برای حاضران اجرا کرد و سپس علي حسن نژاد-شاعر سوادکوهي- شعر مازندراني خواند و بعد گروه موسیقی کودکان،به اجراي موسيقي مازندراني پرداختند.

 عباس مهدوی مجری مراسم بود. با دعوت مجری، کمال رستمعلی -مدیر روابط عمومی استانداری مازندران- شعری از سروده هایش را برای حاضران خواند.

رستمعلي گفت:شعري همراهم ندارم و الان خانمم با اس ام اس شعري برايم ارسال کرد که براي تان مي خوانم!

وي از اصحاب قلم به خاطر لحظات خوبی که به مخاطب تقدیم می کنند،تشکر کرد و افزود: هر کس که در دستانش قلم دارد با هر سلیقه و فکری که نسبت به جهان اطراف داشته باشد ، قابل تقدیر است.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در مراسم دهمین سالروز تاسیس مازندنومه گفت:انسان بر اساس اینکه انسان است علاوه بر بعد مادی ، بعد معنایی و کیفی اش به هیچ وجه ارضا نمی شود مگر اینکه پاسخگوی عقل سلیمش باشد.

 حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی ادامه داد: آمار کسانی که دچار پوچ گرایی می شوند در کشورهای اروپایی زیاد است که حرف نیست ، این حقیقتی است.

وی یادآور شد: آنها هر چه لذت های زندگی بود را چشیده اند ولی وقتی نیاز درون پاسخ داده نشود ، عاقبت سر از پوچ گرایی در می آورند.

ابراهیمی با بیان اینکه بر همین مبنا ، قلم عالم برخاسته از فکر است ، تصریح کرد: قرآن هم به آن قسم یاد کرده است.

 وی با اشاره به اینکه والقلم خیلی حرف می زند، اظهار داشت: قرآن به هر قلمی هم قسم یاد نکرده است.

 ابراهیمی گفت: کسی که در صنف رسانه کار می کند، آن را به عنوان شغل نمی بیند، بلکه رسالت و پیام است تا شخص هم خودش را ارضا کند و هم دیگران را ، روحانیت و معلمی هم این چنین است.

 وی ادامه داد: اگر کسی در این جایگاه بتواند به رسالت خود توجه کند، خدای نکرده سر از ناکجا آباد در نیاورد ،این جایگاه دارای ارزش است.

بعد از صحبت های ابراهیمی شمع های کیک دهمین سال تولد مازندنومه با فوت بچه هاي همکاران خاموش شد و حاضران کیک خوردند و سپس خبرنگاران مازندنومه ، توسط مدیریت سایت مورد تجلیل قرار گرفتند. لوح تقدیر، کتاب و یک کالا ، هدایای 15 خبرنگار مازندنومه بود.

 با دوستان مان شام تولدمان را خوردیم و به خانه های مان آمدیم،شبی به یادماندنی و باران خورده .

 رئیس شورای شهر ساری، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری هاي استان، رئیس شورای شهر قائم شهر ، دکتر علي کریمی مله ، دکتر لطف الله آجدانی ،دکتر زين العابدين درگاهي، دکتر سیف الرضا شهابی،مريم پروين، محمد عظیمی، عادل روحی ، کمال رستمعلی ، روح الله معافی و... از جمله مهمانان ما بودند.

 فرمانداران بابل و چالوس و قائم شهر، رئیس دانشگاه آزاد ساری، رئیس دانشگاه نوشیروانی ، نمایندگان مردم بابل ، ساری و نوشهر و چالوس، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از جمله مسئولانی بودند که به دلیل مشغله و نيز حضور وزير از حضور در مراسم عذر خواستند.هم چنين بهداد سليمي که به خاطر شرکت در دو جلسه هم زمان در ساري و بابلسر تشکر کرد و عذر خواست. 

معاون سياسي و امنيتي استاندار مازندران نيز در اواخر مراسم، به خاطر حضور وزير اقتصاد و جلسه شوراي اداري تلفن کرد و عذر خواست.

*مازندنومه و ده سال تلاش مستمر


محمد عظيمي:دوشنبه شب جشن ده سالگي مازندنومه با حضور اصحاب قلم مازندران برگزار شد و فرصتي بود تا به ديداري نزديك و همدلانه، فارغ از جهت گيري هاي باب روز نائل شويم.

 مدير گرانقدر مازندنومه آغازگر راهي بود تا با تكيه بر هويت بومي مازندران و دغدغه هاي متعالي شهروندان، اخبار، نظرات و فرهنگ بومي ديارش را با همت يگانه ي خود در فضاي مجازي به گوش علاقه مندان برساند.

همتي كه بيشتر و پيشتر از ديگران به بار نشست و تداوم يافت و صداي دوستداران فرهنگ را بي مزد و منتي در آيينه ي معرفت و شناخت، چشم انداز مردم و مسئولان نمود.

 مازندنومه هيچگاه بر تحميل نظرات و طرفداري از تفكري پاي نفشرد و حتي در عرصه ي خبررساني روزانه، خود را مقيد به انعكاس اخبار نازل ننمود و پژواك تمام كساني شد كه در هر گوشه ي جهان، به مازندران و مازندراني مي انديشند و نبض حيات شان در اعتلاي اين سرزمين مي تپد.

 بزرگ مرد مازني، نيما يوشيج مي فرمايد:"من به راهِ خود بايد بروم، كس نه تيمارِ مرا خواهد داشت. در پُر از كشمكش اين زندگيِ حادثه بار، ( گر چه گويند نه ) هر كسْ تنهاست. آن كه مي دارد تيمار مرا، كارِ من است. من نمي خواهم درمانم اسير. صبح وقتي كه هوا روشن شد، هر كسي خواهد دانست و بجا خواهد آورد مرا، كه در اين پهنه ور آب، به چه ره رفتم و از بهر چه ام بود عذاب؟"

 سايت مازندنومه با همت جمعي كوچك متولد شد و بي هياهو، حضور خود را به اثبات رساند و خود مرجع بسياري از روزنامه هاي مكتوب و مجازي مازندران و كشور شد و اينك پس از ده سال، بي چشم داشت و حمايت مالي متوليان رسمي فرهنگي، تنها با تكيه بر حاميان معنوي خود، بيداري را نويد مي دهد و خوشبختانه در اين مسير، رسالت اطلاع رساني و آگاهي بخشي را به اثبات رسانيده و به تاسي از شعر نيما، بجا آورده مي شود.

 براي مدير اين سايت و تمامي خبرنگاران و همراهانش آرزوي موفقيت مي كنيم و اميد تا جشن بيست سالگي اش را در كنار دوستان امروز و همراهان فردا به نظاره بنشينيم.

*ده سال آمار

-تعداد بازديد از سال 83 تاکنون:حدود 11 ميليون بازديد(حدود 1200000 بازديد در سال و 3300 بازديد در روز)

-تعداد مطالب شامل خبر،گزارش،گفت و گو و مقاله:11هزار و 20 مطلب

-تعداد بازديد از مطالب:6 ميليون و 900 هزار بازديد(ميانگين بازديد از هر مطلب 630 بازديد)

-بيشترين بازديد از يک مطلب خاص:43 هزار و 405 بار

-توصيه براي ديدن مطلب:19 هزار و 415 توصيه

-تعداد لينک ها:890 لينک

-ميانگين کليک بر روي لينک ها:هر لينک 51 بار

-ورودي دفتر مهمان:550

-تعداد کامنت ها:23670 کامنت

-تعداد فايل هاي پادکست:139

-تعداد دفعات دريافت پادکست(دانلود):167 هزار و 157 دانلود

-ميانگين دانلود هر پادکست:1220

-تعداد لينک هاي روزانه:1645 لينک

-تعداد نظرسنجي ها:25

-نفرات شرکت کننده در نظرسنجي ها:7896 نفر

-ميانگين نفرات شرکت کننده براي هر نظرسنجي:315 نفر


  • شنبه 5 آذر 1390-0:0

    از شما بعید است که نظرات آدمهای مریضی مثل این صداقت را انتشار دهید.اینها یک مشت آدمهای سادیسمی و بیمارند که چشم دیدن پیشرفت یک رسانه را ندارند و لاطائلات می بافند.لطفا" نظراتی را که شامل توهین و دروغ میشود را انتشار ندهید.

    • جمعه 4 آذر 1390-0:0

      به به آقای صداقت، اینجا هم؟!

      • صداقت از قائمشهرپاسخ به این دیدگاه 0 0
        پنجشنبه 3 آذر 1390-0:0

        به نظر مدیر سایت مازندنومه آدم مشکل داریه-یعنی بهتره بگیم مریضه--
        یعنی خیلی از حرکات و خبرهای سایت و سمت و سوق سایت ایشون به سمت مشکل درست کردنه و از کاه کوه ساختنه- بی خود نبود که مازندنومه فیلتر شد/ این به نظر من بسیار برای یک سایت خبری ، زشت و مایه ی آبروریزیه-
        به نظر من یک سایت خبری همیشه باید بی طرف باشه- درحالی که مازندنومه در خیلی از خبرها و تحلیل ها اهداف موزیانه ای که در سرش می پروراند را پیاده می کند و با چموشی تمام آنچه مدنظر دارد را به مخاطب می فهماند- دقیقا دلیلی که باعث شد که مازندنومه فیلتر شود- به عقیده ی من یک سایت خبری باید کاملا غیر فردی و جامع و شفاف سخن بگوید / نکاتی که هیچ گاه شامل سایت مازندنومه نشده است-
        البته سایت های خبری دیگر مازندران هم وضعیتی بهتر ندارند- اما مازندنومه بسیار خطرناک تر و موزی تر است- البته در خیلی از خبرها هم همیشه خواب است- یعنی من بارهاو بارها شاهد بودم که خیلی از خبرها رو منعکس نمی کند - و آدم باید خیلی احمق باشه که با منعکس نکردن یک خبر که
        خودش از اون خبر خوشش نمی آد - فکر کنه دیگه هیچکس این خبرو نمی فهمه!!!!

        • محمدجواد خانپور دانشگاه مازندرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
          چهارشنبه 2 آذر 1390-0:0

          با تقدیم سلام و تحیت به برادر گرامی و محترم جناب آقای صادقی و عرض خداقوت و تبریک به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس این پایگاه خبری ارزشمند، امیدوارم که تلاش ها و فعالیت های مخلصانه حضرتعالی و دوستان محترم در عرصه رسانه بیش از پیش مورد توجه هم استانی های عزیز قرار گیرد . در پناه حق باشید انشاالله ـ محمدجواد خانپور

          • چهارشنبه 2 آذر 1390-0:0

            سلام،با عرض خدا قوت به همه مسولان و کارکنان و خبرنگاران مازند نومه _سالگرد تولدتون مبارک. سا یتتون عالی هست ولی به همه دستگاههای اداری توجه کنیدو اخبارشون را در سایتتون قرار بدین براتون آرزوی موفقیت دارم-رسولی ززولی روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد واملاک مازندران

            • چهارشنبه 2 آذر 1390-0:0

              جای ما خالی که کیک بخوریم

              • سه شنبه 1 آذر 1390-0:0

                khanom ya aghaye (h) nakone esme hasod ra batat bezaran......aghaye sadeghi chera ishono dawat nakardi ..bande khoa

                • مازندنومهپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  سه شنبه 1 آذر 1390-0:0

                  درود،1-سه نفر از مهمانان از مديران و کارکنان روابط عمومي بودند(استانداري+ارشاد+صدا وسيما)2-دعوت از همه دوستان روابط عمومي مقدور نبود،همان طور که در مراسم ادارات،روابط عمومي ها همه خبرنگاران را دعوت نمي کنند3-جشن،خودماني و براي خانواده مازندنومه و وابستگان بود و به دليل محدوديت هاي مالي و مکاني،حتي دوستان رسانه اي خود را نيز نتوانستيم دعوت کنيم.

                  • سه شنبه 1 آذر 1390-0:0

                    با سلام وتبریک دهمین سال تولد مازندنومه . . .به نظرم جای بچه های روابط عمومی ادارات در جشن شما خالی بود اگه دیگران ندونند حداقل رسانه ها میدونند حلقه اتصال مدیران ورسانه ها مسولین روابط عمومی هستند که متاسفانه دعوت نشدند . . .

                    • سه شنبه 1 آذر 1390-0:0

                      چقدر خودتون رو تحویل میگیرین.......جمع کنید این بساط رو..روزی 5 نفر بیننده سایت که بیشتر نداری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


                      ©2013 APG.ir